HTML

kisház épül

Egy ház metamorfózisa a lomtártól a családi fészekig.

Friss topikok

  • 15tvan: @Gábor 1: A segítséged felajánlását köszönjük, élni, s remélhetőleg nem visszaélni fogunk vele. A ... (2009.05.19. 09:35) Egy fallal több, timing változás, spórolás
  • 15tvan: @Gábor 1: azért csak most jelenik meg a kommented, mert engedélyeznem kell... Azért nem mondtam, ... (2009.05.18. 21:15) Megvan a gépészünk!

Linkblog

Archívum

csendes a ház

2009.05.28. 16:16 15tvan

Tegnap délután elcsendesedett a ház.

A villanyszerelők végeztek, egy nagyon izgalmas fázis van még hátra a munkájukból, amelyet most fedjen homály, remélhetőleg gyorsan megoldódik majd a helyzet.

A gépészeti munkák során is felmerült pár meglepetés, de megoldódott, legalábbis egy időre.

A gépész banda elég nagy létszámmal jelent meg, pörögtek a srácok, az események, így sikerült fél hét alatt annyit beletekernem az autóba, mint amennyit két hét alatt szoktam, de a lényeg, hogy rendben van a projekt, timing szerint haladunk.

A teljes fűtés- és vízrendszer ki lett cserélve a házban, valamint a bekötés is, s a gázrendszer csövei, valamint a turbós kazán miatt a kémény is egy elég profkós bélést kapott.

A gépész ajánlat csiszolásakor tettem egy laza vállalást, hogy én kiásom a bekötést a házhoz, ezzel spórolok kemény 7000 forintot, de ugye minden fillér számít. Esténként nekiálltam a két szorosan ültetett tuja között ásni. Amikor már hason fekve értem csak el a gödör legmélyebb pontját abbahagytam a 30x30-as feltáró céllal indított mélyítést. következő nap új stratégiát alkalmaztam. A gödröt kb. 1 méter szélesre, s 3 méter hosszúra tágítottam, hogy nagyobb lapáttal tudjak dolgozni, s elérjem a gödör alját is. Persze menet közben előkerült a fejsze is, majd a stecklámpa árnyékában feltűnt az elzáró csap a mélyben, így be is fejeztem a munkát, gondoltam, innen a szakiknak könnyű dolga lesz.

A munka vezetője kicsit meglepődött, hogy ő kiásás alatt valamivel komolyabb előkészítést ért, de akkor még talán ő is reménykedett. Ez volt reggel nyolckor. 10-kor hívott, hogy sejtem e, hol van a bekötés. Délben csörgött a telefonom, hogy új hírei vannak:

  1. az egyik tuját ki kellett venniük, mert alatta megy a csatorna (kb. 3-4 méret magas a növény)
  2. a környező fák gyökerei összegabalyodtak, s összetörték az ethernit csövet, tehát hosszabb szakaszt kell cserélni

Ebből fakadóan az estét növény ültetéssel töltöttem, ami rendkívül felszabadító volt, s talán siker is lehet belőle, mármint, ha túléli az örökzöld a hirtelen és brutális helyváltoztatást. Mindenesetre még nem dőlt ki.

Ezen kívül minden rendben haladt. Megvan a gépészet is! Fájó szívvel átadtam a munka ellenértékét, ami erősen közelít az autóm árához, s csak korlátozottan tudtam örülni a munka elvégeztének. Ez látványos, de nem szívderítő. Innen már tényleg épülnie kellene a háznak, nem tovább bombázódnia.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kishazepul.blog.hu/api/trackback/id/tr141149189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása